Pogosto se pojavljajo vprašanja o pravilnih naložbenih odločitvah v pravem času. Pri tem se veliko ljudi sprašuje, zakaj so nekateri postali bogatejši, zelo malo pa, kako so to dosegli. Del razlage nam ponudi dokaj nova veja ekonomije – vedenjska ekonomija in znotraj nje vedenjske finance. Razširja tradicionalno ekonomsko teorijo človeškega vedenja s sklicevanjem na psihologijo, sociologijo in nevroznanost.

Tradicionalna ekonomija predpostavlja, da se ljudje vedejo racionalno in bodo v vsakem trenutku sprejeli odločitve, ki bodo v njihovem interesu oziroma v skladu s ciljem doseganja maksimalnega donosa ob danem tveganju. Vedenjske finance, nasprotno, izhajajo iz domneve, da na naložbene odločitve posameznikov vplivajo socialna, kognitivna in čustvena dejstva, ki jih oddaljujejo od optimalne odločitve. Z drugimi besedami, vlagatelji ravnajo po predvidljivih vzorcih in vedno znova ponavljajo napake.

denar, uspeh, zakaj nekaterim uspe

Kaj lahko torej stori posameznik, da bi posnemal donose, ki jih ponuja trg v danem obdobju?

Celoten članek je dostopen TUKAJ