Miha je direktor podjetja Optiweb in je pri svojih letih lahko vzor marsikateremu mladeniču ali mladenki. S svojim podjetjem je začel že pri rosnih 19 letih, ter v manj kot 10 letih postavil eno izmed najbolj uspešnih in zaposlenim prijaznih podjetij na slovenskem tržišču.  Poleg podjetja Optiweb je sodeloval tudi pri vzpostavitvi blagovne znamke Videa, Blatfejt,…

Poleg podjetja, pa dobro skrbi tudi za svoje zaposlene. Ko mi je ob obisku razkazal pisarne, sem bil navdušen nad občutkom, ki ga le-te ponujajo. V njihovi kuhinji mi je skuhal tudi odlično kavo in poudaril, da skuhajo kar precejšnjo količino kave. Poleg tega imajo še prostor za počitek, tiho sobo, urejene pisarne in sejno sobo. Verjamem, da njegovi zaposleni z veseljem vsak dan prihajajo v službo in to je po njegovem mnenju tudi ena izmed najpomembnejših vrednot podjetja.

Imava tudi eno skupno ljubezen in sicer Miha vozi avto, katerega si jaz želim nekoč voziti – Ford Focus RS. Svoje vozilo za kakšen dan ali dva zabave posodi tudi svojim zaposlenim … in tudi meni je takoj predlagal, da me zapelje en krog.

 

ford focus rs

  1. Miha, si vpleten v kripto svet? Morda razmišljaš o svojem “kripto-žetonu”?

Zaenkrat nisem resneje vpleten v sam kripto svet. Spremljam, kaj se dogaja, poznam princip ICO (Initial Coin Offering), ki je zame (zaenkrat), po večini le drugačna oblika financiranja. Zaenkrat kakšnih resnih planov še ni, razen tega da budno spremljam kaj vse se dogaja in upam na neko priložnost. Če bi jo lahko zagrabili kot podjetje Optiweb, bi bilo to zame najboljše, da nekaj ustvarimo skupaj s sodelavci.

  1. Poslovni začetki?

Prvič sem se “posla” lotil že v osnovni šoli. Namesto limonade sem poskusil s prodajo sveč in sicer sem ostanke sveč stalil in prodajal. Ne spomnim se, če je sploh kakšno prodal … Iz tega sem se naučil, da začetki niso čisto preprosti.

  1. Te je gnala radovednost ali tekmovalnost (v poslovnem svetu)?

Na začetku morda bolj radovednost, kasneje in danes pa predvsem tekmovalnost. Poudarek pa dajem zdravi tekmovalnosti, iz vidika konkurence. Če torej konkurenca dela veliko in dobro, potem to mene še dodatno žene k uspehu.

  1. Že na začetku si uspešno prodal svojo prvo domeno, kako pa si prišel do ideje za prodajo?

Pred prodajo te domene sem izkusil poslovno “goljufijo”. Iz tega sem se potem naučil, da je potrebno stvari tehtno premisliti. Kasneje sem z uporabo svojega znanja postavil uspešno spletno stran za naročnika, na domeni v moji lasti. Ker pa je bila želja po iskanju novih strank velika, sem se odločil za prodajo domene in spletne strani naročniku. S to potezo se je naročnik zavaroval, saj je bila celotna spletna stran in domena njegova, jaz pa sem dobil kapital potreben za zagon svojega podjetja.

  1. Si na začetku imel kakšnega mentorja ali pa si znanje pridobil iz literature?

Največ znanja sem pridobil s svojim delom. Od začetka pa do danes mi je zelo pomembno, da sem samokritičen in me obkrožajo posamezniki, ki mi brez sramu povedo, kaj in kako bi lahko svoje voditeljske sposobnosti še izboljšal. Pomembno je torej, da si želiš izboljšav in tako lahko sebi in podjetju omogočiš hitro rast.

Kot drugo pa je pomembno, da se povezuješ z ljudmi, ki imajo podobno razmišljanje kot ti. Specifično mentorja nisem imel, sem pa veliko sodeloval z ljudmi na podobnih položajih, hodil sem na izobraževanja in “meet-up” srečanja.

Zadnje čase veliko poslušam tudi podcast-e, še posebej kadar grem peš v naravo. Največ poslušam The EntreLeadership Podcast, ki govori predvsem o sposobnostih vodenja in izboljšav na tem področju. Knjig pa ne berem ravno veliko, raje imam podcaste, ker so krajši, in ko sem v naravi, ob poslušanju ideje kar letijo.

  1. Kako iščeš nov kader? Kaj ti pri zaposlenih veliko pomeni? Kako zgleda zaposlitev?

Talent vedno iščemo. Nudimo razna pripravništva, marsikoga izmed teh potem tudi zaposlimo. Včasih iščemo tudi kakšna specifična znanja in takrat posežemo po razpisih za delovna mesta.

V zaposlenih vedno iščem neko raznolikost, morajo pa biti iskreni in se znati vključiti v ekipo. Timski duh in medsebojna pomoč je pri nas izrednega pomena. Z rastjo podjetja pa želimo tudi ambiciozne zaposlene, ki si želijo rasti s podjetjem. Na začetku me je bilo ambicioznih posameznikov strah, ker me je skrbelo, da bodo po pol leta in pridobljenih izkušnjah, podjetje enostavno zapustili, zdaj pa vem, da se takšni posamezniki lahko razvijejo v vodje in naredijo ogromno za dobrobit podjetja. Tudi če naše podjetje zapustijo, pa bodo morda končali kje na takšnih položajih, da bomo lahko z njimi poslovno sodelovali še naprej.

Večini ponudimo zaposlitev za neodločen čas s polletno poskusno dobo. Znotraj teh 6 mesecev ima vsak dodeljenega mentorja, ki na podlagi rezultatov mesečno spremlja in usmerja bodočega zaposlenega. S takšno kritiko, omogočimo zaposlenih izboljšave na področjih na katerih zaostajajo.

  1. Kaj naredite za zviševanje produktivnost in timskega duha?

Trudimo se, da je čim več aktivnosti, pa čeprav gre včasih le za malenkosti. Rekreacija dvakrat tedensko v telovadnici, od badmintona, košarke do nogometa. V kratkem se bomo lotili dobrodelnosti in sicer bo vsak posameznik nekaj prispeval in bomo nato kot ekipa donirali društvom po skupni izbiri. V kratkem spet začnemo z masažami, kjer nas obiščeta maser in maserka in nudita vsem zaposlenim krajše 20 minutne masaže za sprostitev. Te masaže so super in poznam več podjetji, ki uvaja tak način sprostitve – priporočam.

  1. Kateri izmed Slovencev ti pade na pamet, ko pomisliš na besedo uspeh? Kaj pa na svetovni ravni?

Med slovenci sem par dni nazaj bil na okrogli mizi Joca Pečečnika, ki sem prepričan da mi bo zelo dobro ostal v spominu. Kakšno zgodbo je ustvaril, čez kaj vse je šel, neverjetno, kapo dol!

Kar se tiče globalne ravni pa vedno izpostavim Elona Muska, ki enostavno ne razumem kako lahko en sam človek toliko doseže. Sploh si ne znam predstavljati njegovega življenja, ali ima sploh kaj osebnega, ali je vse samo kariera? Lahko smo ponosni že samo da živimo v času, ko imamo takšne veleume.

  1. Katera izmed stvari ali dejavnosti ti je v zadnjem času veliko doprinesla k tvojem življenjskem stilu?

Po dveh letih sem se znova vrnil na rekreacijo. Prej sem zaradi poškodbe kolena bil prisiljen k počitku in sem rekreacijo komaj čakal. Šport mi res pomaga.

  1. Imaš kakšno nenavadno navado ali razvado?

Trudim se, zaenkrat mi še ne uspeva najbolje, da vsak dan zjutraj, ko vstanem pomislim na nekoga, ki je v zadnjem času zame naredil nekaj dobrega in se mu zahvalim. S tem mu sporočim, da je zame naredil nekaj dobrega, kot tudi izboljšam svoje počutje in se zavedam, da sem obkrožen z ljudmi, ki naredijo veliko zame in jaz lahko naredim veliko za njih.

Zadnje čase se tudi navajam vstajati čim bolj zgodaj. Sem namreč eden izmed tistih, ki so zjutraj najbolj produktivni in če pridem v službo okrog 8. ure, potem se počutim, kot da nisem naredil nič in je že polovica dneva mimo.

Zadnje čase televizije praktično ne gledam več, ker se mi zdi potrata časa. Tu in tam si pogledam kakšno epizodo serije Shark Tank.

  1. Kaj vse še smatraš kot potrata časa?

Svojega avtomobila ne čistim sam, ampak raje čas porabim za kaj bolj pomembnega. Čas je nenadomestljiv!

Ko se enkrat lotiš podjetništva na tak način kot jaz, potem veliko časa nameniš delu, podjetju, sodelavcem… zato raje “outsource-am” nekatere stvari, ter tako prihranim na času.

  1. Kaj bi naredil če bi dobil večjo vsoto denarja?

Definitivno bi večino, ali kar vse, investiral v svoje oz. projekte podjetja. Potrebe po novih luksuznih stvareh nimam (op.p. najboljši avto tako ali tako že ima) in raje vidim da podjetje še naprej uspešno dela in raste.

  1. Kdaj rečeš NE in potegneš črto?

V nekem trenutku, ko se ti nabere je potrebno potegniti črto. Imam pravilo, da pred vsakim sestankom preverim točno kaj je namen, zato, da ne prihajam na sestanke, kjer mi potem nekdo poskuša nekaj prodati. Veliko je tudi vabil na konference, predavanja in odločil sem se, da če so predavanja plačljiva, potem jaz ne bom predaval brezplačno, razen če je tam naša ciljna publika. Če pa je brezplačno za vse, potem pa tudi jaz z veseljem brezplačno predavam.

Partnerstvu raje rečem ne, ker velikokrat nekdo pričakuje, da bo delo do končnega produkta opravljeno zastonj. Imamo preveč dela, da bi se lahko igrali s tem. Če nekdo verjame v projekt, naj vanj tudi sam investira. Izjema je, če me projekt res prepriča in da sem jaz tisti, ki začne s pogovorom o partnerstvu, vendar pa takšnih ni ravno veliko.

  1. Tvoje mnenje o socialnih medijih?

Na Facebook-u spremljam predvsem tiste strani, ki me zanimajo (avtomobilistične, …). LinkedIn uporabljam predvsem poslovno (op.p. preko LinkedIn-a sva se dogovorila tudi za tale intervju), vendar pa se mi zdi, da bo v zelo kratkem času postal preveč zasičen z raznimi nepotrebnimi stranmi in oglasi (kot Facebook). Na LinkedIn-u najdeš tudi veliko uporabnih informacij, prav tako pa sem veliko naredil na svojem osebnem profilu.

Za promocijo podjetja socialne kanale uporabljamo redno, saj so ključni za doseganje novih potencialnih strank.

 

Kasneje sva se malo pogovorila še o aplikacijah, ki jih uporablja na telefonu. Za zapiske uporablja Google Keep, Pocket Casts za podcaste in Noisli za izboljšanje fokusa. Če aplikacije ne uporablja dalj časa, jo preprosto izbriše.

Na koncu pa me je Miha razveselil še s parom nogavic zame in za mojo boljšo polovico.

 

optiweb

Še enkrat hvala za tvoj čas in gostoljubje!

 

PREBERITE ŠE:

Največje motnje pri produktivnosti 1. del

Pojem produktivnost(i) oz. kaj je produktivnost?