Na delovnih mestih premalo komuniciramo. Večina literature omenja zaupanje kot glavni vir dobrih odnosov na delovnem mestu, vendar je komunikacija med zaposlenimi ključnega pomena. Brez prave komunikacije, ni pravega zaupanja. Večkrat se zahvalite, in ponudite pomoč.

Z naslednjimi frazami, začnite graditi na zaupanju:

 

1. Jaz sem zaj***

Če priznamo, da delamo napake, nas ostali dojemajo bolj človeške in se lažje povežejo z nami, pravi Paul Zak.

 

2. Tvoja požrtvovalnost nam veliko pomeni

Kadar se soočamo z zahtevno nalogo in jo namesto nas opravi nekdo drug, mu moramo pokazati, da smo opazili njegovo požrtvovalnost, ter da smo mu hvaležni za pomoč. Ko se zahvalite, ne pozabite omeniti točno za katero delo se zahvaljujete. S tem naredi vse skupaj še boljši vtis.

 

3. Super si to izpeljal

Ko imamo na obisku poslovnega partnerja ali stranko zahtevnejše narave in nekdo iz naše ekipe kljub provokacijam in zahtevni situaciji, zadevo lepo izpelje, ga je potrebno pohvaliti. Prihranil je namreč živce marsikomu drugemu in preprečil notranje prepire zaradi propadlih pogajanj itd…

 

4. A mi lahko prosim svetuješ?

Včasih se nam zdi, da če nekoga prosimo za nasvet s tem sebe prestavimo kot nesposobneža. Ravno nasprotno raziskave kažejo, da ljudje, ki večkrat vprašajo za nasvet izpadejo bolj sposobni. S tem namreč pokažejo svojo ponižnost, ki je pomembna lastnost posameznikov na vodilnih položajih.

 

5. Lepo te je videti

Besedno zvezo lahko uporabimo kot pozdrav, vendar s pravo intonacijo in pristopom lahko sporoča, da nam nekdo veliko pomeni in da cenimo njegovo prisotnost.

 

6. Zaupam tvoji presoji

Zaupanje je ulica, ki vodi v obe smeri. Če torej naše občutke delimo z ostalimi, bodo tudi oni svoje raje delili z nami. Naslednjič, ko  vam nekdo da nasvet ali vas usmeri naprej, mu povejte, da zaupate njegovi presoji.

 

7. Se ti je ta teden zgodilo kaj dobrega, zanimivega?

S tem vprašanjem dosežemo, da nekdo iz spomina izbrska nek lep, pozitiven občutek. S tem poskrbimo za boljše počutje in atmosfero, saj se ob priklicu prijetnih spominov sprošča hormon sreče, serotonin, ki izboljša počutje.

 

8. Brez tebe mi ne bi uspelo

Zahvalimo se lahko na tisoč načinov. Z besedno zvezo “brez tebe mi ne bi uspelo”, pa zahvali dodamo tudi glavnega akterja. Če vse skupaj izpeljemo še pred “publiko”, lahko ima zahvala velik učinek in pomen na posameznika in ostale, ki spremljajo pogovor.

 

9. Kako ti lahko pomagam

Včasih težko premagamo naš ego in prosimo za pomoč. Bližajo se roki, stres je na visokem nivoju in ljudje postajajo obupani. S tem ko nekomu ponudite pomoč, pokažete, da jim krijete hrbet. Večkrat kot si sodelavci pomagajo med seboj, bolj samoumevno postane.

 

10. Povej mi nekaj o…

Nobena skrivnost ni, da ljudje radi govorimo o sebi in naših dogodivščinah. Med odmorom ali malico, lahko s takšnim vprašanjem spodbudite debato ali pa nekdo z vami deli zanimivo prigodo. S tem pokažete svoje zanimanje za druge in raziskave pravijo, da ljudje, ki radi raziskujejo, bolje delujejo v prijateljskih in poslovnih navezah in se lažje navežejo na sodelavce, prijatelje. Primer vprašanja: “Povej mi nekaj o projektu na katerem delaš in kaj te najbolj veseli pri tem projektu?”

 

VIR: https://www.inc.com/marcel-schwantes/10-phrases-smart-people-use-in-workplace-conversations.html?cid=nl029week48day29

 

PREBERITE ŠE:

Pregorelost! Kaj jo povzroča in kako se ji izogniti

DELO, podcenjena vrednota?